Sunday, May 15, 2011

Aku Bukan Budak Lagi Lah


Helo everybody.
Assalammualaikum.

Being 'skema'. It doesn't matter, aite?

Hello readers.


Kelmarin sangat awesome, k? I'm having much time with my friends, Syqah and Annie. Start dari pagi tu, aju dengan Syqah dah gerak nak pergi buat Matrikulasi and PLKN thinngy. Seriusly aku cakap, susah, k? Dalam pukul 9 something Syqah dah datang rumah aku. Lepak lepak sambil minum air. Kbrahh, aku tipu. Kami print out semua borang Matrikulasi. Err, sangat remeh, k. Tiba tiba pulak printer aku buat hal. Ohh damn. Tak suka. Terus buang plug, ajak Syqah pergi kedai fotostat, settle masalah.

Minta duit kat mak nak pergi bank, nak bayar yuran Matrik. Mak cakap, tunggu abah balik dulu. K, nak tunggu abah balik satu hal lagi. Tak tahu abah nak balik bila. Gitau mak, aku keluar dulu, nak pergi tangkap gambar segala, k choww. Rempit dengan Syqah ajak dia pergi kedai gambar Public tu. Aku ambil kesempatan fotostat semua. Saja suruh uncle tu fotostat lebih. Maklum lah, aku ni kan cermat orangnya. Siap siap semua, terus masuk bilik tempat tangkap gambar tu. Try kot dia. Perghhh, mantap. BESAR KOT! Saiz paling kecik pun errr, aku tak ingat. Tapi yang saiz terkecik kat situ pun still besar bagi aku dengan Syqah. Nampak debab je kami dua. Chubby! Jyeah, suka == Aku fikir tak nak lagi tangkap gambar hari tu. Tapi, leceh ah. Alang alang dah ada kat kedai gambar, apa salahnya kalau aku tangkap gambar kan? Yer dak? Kdangg, aku tangkap gambar dan tetttadommmmbambamdomm. Aku sangat puas hati dengan gambar tu, k? Tapi, aku tak sure sama ada gambar tu boleh pakai untuk kegunaan Matrik atau tak sebab aku tak pakai tudung hitam. Apa apa je, janji aku berkot kan? Sorry, gambar passport aku yang tu tak boleh upload kat sini atas sebab sebab tertentu. Risiko, k. Walaupun aku tak tahu apa risikonya. Thee.

K, habis satu bab. Sekarang aku ajak Syqah pergi Pejabat SUK pulak, kat Mini Putrajaya. Jauh tak jauh ah, tapi dah sanggup. Siak, ni part yang paling aku tak suka sekali. Kena tulis nama, IC number, nombor telefon segala bagai lagi kat visitor book tu padahal nak masuk situ tak makan sejam pun. Tapi, tak kisah ah. Tulissss je. Masuk Pejabat SUK, minta borang Dana Pendidikan tu, blah. Terus turun balik rumah. Ehh tak, singgah Pos Laju kejap sebab Syqah nak hantar dia punya borang penangguhan PLKN. Kfine, pergi Pos Laju dulu. Siap siap semua terus balik rumah aku.

Tepat tepat pukul 12. Mak dah nak keluar ambil adik aku dari asrama. Kesian Syqah, dia macam dah penat je. Aku suruh dia balik dulu. Takkan aku nak ajak dia pergi Kuala Perlis pulak. Kesian kawan. Dah lah betul betul tengah hari. Memang panas ah kepala. Dia pun balik ah. Ingat petang ni nak jumpa lagi, kononnya nak hantar borang kat pejabat SUK tu. Aku pun ikut lah mak aku pergi sekolah adik aku.

Lepas sembanhyang Jumaat, abah aku dengan mak aku keluar. Aku ikut sekali sebab nak bayar yuran segala. K, pergi Hong Leong Bank dulu. Then, pergi Dataran 360 tu, tunggu siapa entah, aku tak kenal. Lepas jumpa, terus gerak pergi Kuala Perlis. Hari ni Jumaat. Kdang, kereta memang banyak gila. Aku boleh kata mampat kot. Nak cari parking memang susah doh. Masuk bank, lagi ahh. Orang pun ramai. Kbrahh, Jumaat. Aku faham. Tunggu giliran aku. Sampai giliran aku, bapak lambat kot urusan aku. Grrr. Sampaikan nombor orang yang selepas aku pun dah berapa banyak langkau. Settle semua tu, aku pergi dekat abah mak aku yang tengah borak dengan kawan dorang. Blablabla.

PAKCIK: Ni anak yang ke berapa ni? Anak yang last sekali ke?
MAK : Tak lah. Ni yang nombor dua. Dah nak pergi PLKN Isnin ni.
PAKCIK: Hah? Dah habis sekolah? Muka macam Tingkatan Dua je.
AKU: Err, er. Yeah. Haha.


Lol. Aku ambil hati dia je tu. Padahal dalam hati aku, "eeee, pakcik ni, aku ni macam budak budak sangat ke?"

Masa otw nak balik Kangar, abah singgah kat kedai pisan goreng terbaik punya. Tunggu kat situ lama gak, semata mata nak tunggu dia siap goreng pisang tu. Syqah pulak dah text aku, kata dia dah nak datang rumah aku. Ohh jemn, aku tak sure lagi bila aku boleh sampai rumah. Abah sembang dengan tauke pisang goreng tu. K, aku maniskan muka je. Aku tak gitau abah yang aku ada agenda dengan Syqah.Aku ingatkan abah akan faham aku. Grrr.

Takpe, tunggu lagi. Sampai dah dapat pisang goreng tu, pakcik tu tanya lagi:

PAKCIK: Adik ni sekolah kat mana? Tingkatan berapa?
AKU: Dah habis sekolah lah pakcik. Tahun lepas SPM.
PAKCIK: Ohhh, muka macam budak sekolah lagi.
AKU: Heee.


Dah gerak pergi Kangar, Annie ajak pergi Kuala Perlis. Dia kata lapar lokchin. Aku okay je. Ajak Syqah sekali. Tengah semua dah dalam perancangan yang teratur, tuptup abah aku singgah Dewan 2020. Nah, hancur planning aku. Annie cakap dia pun dah ada depan rumah aku. Aku suruh dia datang ambil aku kat Dewan 2020. K, abah tinggal aku sorang sorang kat situ. Annie dengan Syqah sampai, terus pergi Kuala Perlis.

Sampai kat Kuala Perlis, pergi kedai lokchin Aini. Lama tak jumpa dia, k? Dia makin comel. Aww, Terus ambil tempat, kena angin sepoi sepoi bahasa, Syqah kena balik awal sebab dia dah janji nak ambil orang kat stesen bas. K, tinggal aku dengan Annie. Mood nak ambil gambar tak sampai, k? Makan makan tunggu Rafiq and the gang sampai pulak. Mak aii, nak tunggu dorang datang ni punya ah lambat. Aku agak dorang ni bermekap ah. Lol. Sebab tu ambil masa lama sangat. K, takpe. Borak borak. Aku lebih banyak diamkan diri je sebab tiba tiba aku rasa macam otak aku tak jalan. Dalam pukul 7 lebih, dah lambat, aku dengan Ann chow dulu. Nak pergi rumah Nisha pulak.

Sampai rumah Nisha, mak dia keluar. Mak dia tanya Annie je dia sambung belajar mana. Sedih sebab dia tak tanya aku. K, takpe. Maybe mak dia tak kenal aku lagi. Tapi, part yang paling lawak tu...

MAK NISHA: Annie mai dengan sapa ni? Adik ka tu?
NISHA: Ehh, dak lah mak. Kami sebaya lah. Tingkatan Lima tahun lepas.
MAK NISHA: Hah? Biaq betoi? Alahai, badan kecik ja. Tak nampak macam dah habis sekolah. Nampak macam Tingkatan Dua atau Tingkatan Satu je.

K, makcik. Terima kasih. Kata orang, kalau cukup 44 kali orang kata benda yang sama, benda tu akan jadi doa. Dalam masa sehari tu je dah 3 orang kata kat aku benda yang sama. Aku masih muda? Aku awet muda? Jyeah, I loike. Cuma tunggu 41 orang lagi untuk kata benda yang sama dengan aku dan moga moga kata kata tu jadi kenyataan. Fuhh, aminnn.

Dalam masa ni, aku teringat masa aku Tingkatan 5 dulu. Masa tu aku tengah berniaga dengan junior aku Tingkatan 2. Tiba tiba ada kawan junior aku ni datang beli.

KAWAN JUNIOR: Wehh, ni sapa? Budak baru ka?
JUNIOR: Dak aihh, ni senior kita la. Tingkatan 5 kot.
KAWAN JUNIOR: Lol, aku ingatkan dia Tingkatan Dua macam kita. Aku ingat dia budak baru ah.

K, aku suka. Aku tak tahu kenapa orang anggap aku macam budak Tingkatan 2. At least, kata lah aku ni budak Tingkatan 4, aku boleh terima lagi. Matang ah sikit kan. Tapi, sekarang aku dah 18. Cukup 18, k. Aku dah masuk ke alam remaja. Bukan buadk lagi, k. Kalau orang nak anggap aku budak lagi, k, no hal. Tapi, jangan kata aku budak hingusan. Lol.

Sampai sini je kot aku nak taip. Haha. Pagi buta kot. Err. Gotta go, readers. Bye, take care. Xoxo.





kindly leave me a comment. thank you.

No comments:

THE MASTER

My photo
Helo peeps. I'm Amy. I'm so glad because you're willing to lay here just wanna read my silly writing. It gives me a big meaning, k? Jyeah, and I'm not a rigid blogger so I just write when I feel I have to write. People say life is so suck. Uhh, helo? Is that so? I don't think so because I think life is fair and squre. We survive the life at up and down. I'm just at this type. I just looking forward to enjoy the life. K? By the way, thanks to readers who always wanna know the story of my life. To the haters, nothing can I say because nobody perfect, aite? May GOD bless you when you spent your time here and bless me when another person be you follower ♥ Have a nice day ever. Kbye.

MY BELOVED STUDENTS