Thursday, May 12, 2011

Semuanya Aku Nak Cerita

Hello people.
Dan Assalammualaikum.



Bila nampak logo PLKN ni kan, err, sumpah aku rasa berdebar-debar. Berdebar-debar? HAHA. Jangan nak poyo sangat lah Amy kan. Well, seriusly when I see this logo, whereever, I feel jyeah, I got the spirit. Whooo. Excited pun ada sebab masa aku tengah menulis ni, dalam tiga hari lagi aku dah nak kena berpisah dengan keluarga aku. Ok what. Aku suka bab-bab nak berpisah dengan keluarga ni. (Sekadar nak tenangkan hati aku). Kalu nak tahu je, memang aku dah betul-betul sedia nak pergi PLKN untuk seminggu.
I'll try, k. Sebab banyak urusan yang perlu aku bereskan lagi masa aku kat PLKN nanti. Contoh terdekat, urusan nak masuk Matrik nanti lah kan. Tapi, sukacitanya aku nak maklumkan yang aku dah siapkan semua barang tu. Cuma menghitung hari nak jadi wirawati je. Jyeah, I'll miss my fellow friends. Bila fikir balik, rasa macam duduk kat neraka dunia pulak nak kena serah handphone. Err, membataskan pengetahuan semasa aku, k? Aku tak suka jadi katak bawah tempurung -_- Kalau boleh, aku nak bagi satu phone je kat dorang. Satu lagi phone, aku nak sembunyi.







Quotes






Hari ni juga merupakan hari terakhir aku kerja dengan Kak Su. Sedih tu sedih la jugak. Yelah, kat sini lah punca aku dapat duit nak beli apa-apa pun. Dari sinilah aku dapat duit nak bersedekah. Kat sini lah aku dapat duit untuk dimasukkan dalam bank aku. Kat sini lah aku dapat duit untuk beli apa-apa je barang kemahuan aku. Yang keperluan tu, mak abah aku dah sediakan. Thank you, parents. Semuanya bermula kat sini lah. Lepas dua bulan lebih aku kerja kat sini, bila aku dah serasi kat sini, aku rasa macam sayang pulak nak lepaskan macam tu je. Aku dapat communication skill kat sini. Aku rasa tahap keyakinan aku pun dah meningkat. Aku rasa dah matang, (Takde kena-mengena dengan isu pun). Dan bila aku kerja kat sini, aku rasa pengetahuan aku berkembang. I know what the world live. Aku dapat kenal macam-macam orang.


Jyeah, aku rasa sejak aku kerja ni kan, dah bermacam ragam orang jugak lah kan aku jumpa. Haha. Memang banyak. Yelah, kata orang, rambut sama hitam tapi hati lain-lain. Yer dak? Kalau nak diceritakan tu, memang tak cukup masa ah. Lagi pun, banyak lagi aku nak update ni. Tapi, pengalaman kerja dengan orang ni tak mungkin aku nak lupakan macam tu je. Mustahil, k. The best part is, Kak Su ada jugak ajak aku kerja dengan dia nanti bila aku tengah cuti sem nanti. Haha. I loike. Aku akan pertimbangkan :3



Aku rasa sampai sini saja kot aku nak tulis. Insya-ALLAH kalau aku ada masa yang banyak lagi, aku akan update. Dengar kata, adik aku pun nak balik esok. Yeay, dia bawa balik netbook tu. Haishh, bila lah ayah aku nak beli lappy kat aku pulak satu? Hahh, aku dah lama menanti. Cakap pasal gadget ni, seriusly sekarang ni aku rasa kepingin gila nak Nikon D5100. Mulai hari ni, aku dah tanam azam, aku nak kumpul duit, aku nak beli sendiri. Boleh tercapai ke? Sebab setahu aku, aku ni boros orangnya. Lol. Sama-sama kita saksikan k.


Gotta stop here. Sebab esok aku akan jadi sesibuk lebah. Nak bayar yuran Matrik, pergi pejabat SUK, tangkap gambar Syqah. And so on. The busy Friday, aite? Kbye. Take care, readers. Thanks for dropping by.









kindly leave me a comment. thank you.

2 comments:

Shafiqah Rashid said...

ampa p jgak plkn?
pergh,semangat !
haha ;D

AMYCYRUS said...

Sangat sangat semangat sampai orang dah muak nak terima kami masuk kem. Haha :D

THE MASTER

My photo
Helo peeps. I'm Amy. I'm so glad because you're willing to lay here just wanna read my silly writing. It gives me a big meaning, k? Jyeah, and I'm not a rigid blogger so I just write when I feel I have to write. People say life is so suck. Uhh, helo? Is that so? I don't think so because I think life is fair and squre. We survive the life at up and down. I'm just at this type. I just looking forward to enjoy the life. K? By the way, thanks to readers who always wanna know the story of my life. To the haters, nothing can I say because nobody perfect, aite? May GOD bless you when you spent your time here and bless me when another person be you follower ♥ Have a nice day ever. Kbye.

MY BELOVED STUDENTS