Monday, January 6, 2014

2014 AND NEW HOPE

Assalammualaikum.

I know it's been awhile since the last time I updated my blog. Ya Allah, bila diselongkar balik, tiada langsung pun entry yang bertarikhkan 2013. 2013 seems like a busy year for me, perhaps? Ya Allah Amy, setiap hari nak kata busy, tak boleh juga.

Jadi, dengan kedatangan 2014 ni, harapnya blog ni bolehlah diwarnai dengan cerianya supaya lebih meriah gituu. Hehehe aku rasa aku pun nak start berblog baliklah. Tak boleh dah malas-malas.

Tapi memandangkan tiada langsung entry bertarikhkan 2013, aku rasa bolehlah kot kalau aku nak summarizekan everything and highlight event of the year cewahhh!

JANUARI 2013//
+ Di mana pertama kali aku memduduki peperiksaan sebagai seorang pelajar universiti di UTM. Seronok! Sebab pelajar architecture boleh pulang awal dengan bergayanya sebab paper kitorang sangat-sangatlah sikit. Ada 3 paper ja hehehehe.

FEBRUARI 2013//
+ Cuti sampailah buka semester baru.

MAC 2013//
+ It's the beginner of new semester. Semester semakin tough. Oh wait, tapi sebelum tu, haruslah pergi study trip. Ehehehe untuk kali ni punya study trip, kitorang pergi Terengganu.


Sectatio//Sectatian groupfie photo

Yang ni dekat Terrapuri. Located at Permaisuri. The beach masyaallah it's so beautiful!


It's me and my girlfriends. Menyempat lagi sampai lecturer tegur, korang ni study trip ke holiday ni hahaha.

This is the beach. Mesmerized, isn't it? Subhanallah.

Coconut palms, very tropic. Azure sky, blue and clear, breezy wind although it is very sunny.

This is one of ornamentation that crafter made for sale. We went to their gallery and got a chance to see the procedures.



APRIL 2013//
+ Celebrated a year of my relationship with him hehehehe <3

MAY 2013//
+ Whooopppss someone is turning to 20!

JUNE 2013//
+ It's the end of semester yeahhhhh!!! Balik lagi tapi kali ni cuti tak lama sebab kitorang kena balik awal ke UTM for short semester sobs sobs.

JULY 2013//
+ Me enjoying the hols. Alaahhh dah kena balik UTM dah.

AUGUST 2013//
+ Seingat aku, sebelum mula short semester tu, kitorang satu batch ada pergi satu tempat air terjun ni, Gunung Pulai. Kitorang bbq kat sana. Tempat tu sangat cantik. Air biru. Aku tak mandi sebab masa tu aku datang bulan. Tugas aku masa tu ambil gambar jelah. Dengan habiskan makanan huahuahua.










+ Tak lupa juga nak highlight event of the year iaitu 25th Architectural Workshop: Dualisma yang berlangsung selama seminggu di Universiti Malaya. Aku tak kat sana selama seminggu sebab aku observer so aku bebas pergi mana masuk ikut suka hati hehe tapi seronok lah tambah-tambah malam terakhir tu semua naik gila buat uiya uiya.


Me and my girlfriends groupfie infront of mirror masa tu tak kira dah kereta yang lalu-lalang kat sebelah

Sekudai Shihan Gakkou.

Urban Trail ni aku menyempat masuk ja group Dani.

Kuala Lumpur, explored

Waving to Nikki, siap tinggal Skudaipura kat UM lagi hehehehe



SEPTEMBER 2013//
+ New semester begin and welcome junior and new batchmate from Politeknik, UTM KL and Shahputra. To be honest, I shocked when I have bunch of new friends macam tetiba haha tapi buat relax buat cool sudah. Tapi sumpah cakap, tengok jelah first project diorang, gempak oooo rasa macam nak menangis wuwuwuw. Bagi aku, dorang ni memang superb lah. Rasa macam saingan pula but cannot sebab saingan kau kat bangunan sebelah, bukan yang di sebelah meja. Anyway dorang juga at least ada jugalah macam put catalyst on me hahahaha.

OCTOBER 2013//
+ Oh sebelum terlupa kali ni punya study trip kitorang pergi KL-Negeri Sembilan. Urbannya. Haha so far trip ni best cuma dia punya penginapan ni macam kureng sikit. Penat. Lagipun KL ni dah takda aura sebab aku selalu turun pergi KL sejak duduk JB ni hehehe. And guess who's came up for me? Hehe yeah it is ezadharaouf!

NOVEMBER 2013//
+ Semester semakin susah, aku fahami itu. Aku dapat rasakan tekanan. Serius. Sampai satu masa aku rasa tak kuat, sampai satu masa aku rasa aku nak failed, tambah pulak dengan masalah-masalah lain tapi aku sangat bersyukur ya Allah aku ada family, aku ada kawan, aku ada orang yang sayang aku yang bagi aku kata-kata semangat. Terutamanya abah aku. Dia dengan mak aku banyak support aku. Aku tak tahu macam mana nak balas budi diorang tapi tunggu saja nanti, sampai satu masa aku akan balas budi depa, aku akan banggakan depa.

DECEMBER 2013//
+ 2013 went well. Portfolio semua sudah selesai dan aku bersyukur sangat yang aku tak perlu repeat subjek Design. Walaupun markah hanya lulus, tapi sekurang-kurangnya aku dah berjaya melepasi semester ni dan berjanji akan buat yang terbaik untuk semester depan insyaallah.


kindly leave me a comment. thank you.

1 comment:

E24D said...

seronok bila baca.ada certain part tu bila baca gelak sorang2.hee.btw,thanks my name also ada dlm story you.

THE MASTER

My photo
Helo peeps. I'm Amy. I'm so glad because you're willing to lay here just wanna read my silly writing. It gives me a big meaning, k? Jyeah, and I'm not a rigid blogger so I just write when I feel I have to write. People say life is so suck. Uhh, helo? Is that so? I don't think so because I think life is fair and squre. We survive the life at up and down. I'm just at this type. I just looking forward to enjoy the life. K? By the way, thanks to readers who always wanna know the story of my life. To the haters, nothing can I say because nobody perfect, aite? May GOD bless you when you spent your time here and bless me when another person be you follower ♥ Have a nice day ever. Kbye.

MY BELOVED STUDENTS